پرسش‌های متداول > پرسش‌های متداول

 

با کلیک بر روی هرکدام از موضوعات زیر، پرسش‌های متداول موردنظر خود را مشاهده کنید.


بسته‌های سازمانی

در ابتدا مشترک درخواست رسمی خود را از طریق وبسایت https://b2b.shatelmobile.ir، منوی “فروشگاه سازمانی” اعلام می کند و پس از پرداخت پیش فاکتور، فعال‌سازی بسته‌های اشتراکی توسط کارشناسان شاتل موبایل صورت می‌پذیرد.

بله، امکان فعال‌سازی چند بسته به صورت همزمان وجود دارد.

بسته هایی که داری قابلیت تمدید خودکار باشند، به صورت خودکار تمدید خواهند شد. لازم به ذکر است برای تمدید بسته ها باید مبلغ کافی در شارژ سیم کارت موجود باشد.

مودم های ثابت و همراه

استفاده از مودم های دیگر با ریسک هایی همراه است که از طریق شاتل موبایل قابل پیگیری و پشتیبانی نمی باشد. از آن جمله می توان به عدم پوشش دهی در تمام مناطق، عدم پشتیبانی از نسل های بالاتر و سریع تر اینترنت همراه مثل 4G یا 4.5G و غیره اشاره کرد. همچنین اگر تمایل به استفاده از سیم کارت شاتل موبایل روی مودم های دیگری را دارید، لازم است مودم مورد نظر شما روی اپراتور خاصی محدود نشده باشد و شرایط فنی مورد استفاده سیم کارت های شاتل موبایل را داشته باشد. جهت دریافت سیگنال های این شبکه ضروری است مودم شما حداقل فناوری نسل سوم (3G) در باند فرکانسی 900 مگاهرتز و 4G در باندهای فرکانسی 1800 و 2600 مگاهرتز را پشتیبانی کند؛ بنابراین برای استفاده از بهترین سرویس و پشتیبانی فنی کامل، پیشنهاد ما استفاده از مودم های ارایه شده توسط شرکت شاتل موبایل همراه با سیم کارت های همین شرکت می باشد.

  • برای تکمیل فرم درخواست نمایندگی شاتل موبایل می توانید به این صفحه مراجعه نمایید.
  • شما می توانید لیست مراکز فروش و خدمات شاتل موبایل را از طریق این صفحه مشاهده فرمایید.

 

در حال حاضر شاتل موبایل ۵ مدل مودم با نام‌های تجاری شاتل موبایل ، زایکسل و هواوی، و با قابلیت 3G، 4G و 4.5G در انواع گوناگون رومیزی، جیبی و ویژه خودرو ارایه می‌کند. این مودم‌ها شامل پشتیبانی فنی کامل و گارانتی یکساله هستند و می‌توانید جزییات آنها را در این لینک مشاهده کنید. استفاده از مودم‌های دیگر با ریسک‌هایی همراه است که از طریق شاتل موبایل قابل پی‌گیری و پشتیبانی نیست. از آن جمله می توان به پوشش‌دهی ضعیف، پشتیبانی نکردن از نسل‌های بالاتر و سریع‌تر اینترنت همراه مثل 4G یا 4.5G و غیره اشاره کرد. همچنین اگر مایل باشید از سیم کارت شاتل موبایل روی مودم‌های دیگری استفاده کنید، لازم است مودم مورد نظر شما روی اپراتور خاصی محدود نشده باشد و شرایط فنی مورد استفاده سیم‌کارتهای شاتل موبایل را داشته باشد. برای دریافت سیگنال‌های این شبکه باید مودم شما حداقل فناوری نسل سوم (3G) در باند فرکانسی 900 مگاهرتز و 4G در باندهای فرکانسی 1800 و 2600 مگاهرتز را پشتیبانی کند. بنابراین برای استفاده از بهترین سرویس و پشتیبانی فنی کامل، پیشنهاد ما استفاده از مودم‌های ارایه شده توسط شرکت شاتل موبایل همراه با سیم‌کارت‌های همین شرکت است.

توجه داشته باشید بر اساس قوانین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در زمان تحویل سیم‌کارت، لازم است خریدار به همراه اصل کارت ملی جدید یا شناسنامه جدید یا کارت ملی قدیمی به همراه برگه تعویض کارت ملی در آدرس اعلام شده، حاضر باشد و کپی کارت ملی خود به مامور پست تحویل دهد. لذا در صورت همراه نداشتن مدارک اصلی و کپی آن در زمان تحویل، از ارائه سیم‌کارت به خریدار خودداری و در زمان دیگری به ایشان مراجعه خواهد شد. در صورتی که در زمان مراجعه مامور پست موفق به دریافت بسته نشوید، می‌توانید کد رهگیری مرسوله خود را از مرکز تماس شاتل موبایل دریافت کنید. سپس با استعلام کد رهگیری از سایت پست، به شعبه اعلام شده مراجعه و با همراه داشتن مدارک لازم، مرسوله را دریافت کنید.

سیمکارت های سازمانی

سیم‌کارت سازمانی با ارائه امکانات و خدمات اختصاصی، به سازمان‌های بزرگ با ارتباطات گسترده این امکان را می‌دهد تا ارتباطات داخلی و خارجی خود را به بهترین نحو ممکن مدیریت کنند و در‌عین‌حال از مزایای کاهش هزینه‌های ارتباطی نیز بهره‌مند شوند. این راهکار به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد تا در تسهیل ارتباطات، افزایش بهره‌وری و رضایتمندی کارکنان در محیط کسب‌وکار، پیشرفت ارزنده به‌دست آوردند.

برای دریافت سیم­‌کارت سازمانی، درخواست شما باید از سوی یک سازمان یا شرکت صورت گرفته و مدارک زیر، ارائه شوند:

  • تصویر آگهی تأسیس در روزنامه‌ی رسمی و آگهی آخرین تغییرات شرکت
  • کد اقتصادی و شناسه‌ی ملی
  • آدرس و کدپستی سازمان
  • نامه‌ی رسمی درخواست سرویس مدنظر در سربرگ شرکت
  • اصل معرفی‌نامه‌ی فرد مراجعه‌کننده به‌عنوان نماینده‌ی تام‌الاختیار شرکت در سربرگ رسمی با مهر و امضاء مجاز (برای تهیه‌ی سیم‌کارت و مودم سازمانی)
  • تصویر کارت ملی نماینده‌ی شرکت (برای تهیه‌ی سیم‌کارت و مودم سازمانی)

این امکان وجود دارد و درصورت نیاز متقاضی به شماره خاص و یا سریالی می‌تواند درخواست خود را به grp-shm-b2b@shatel.ir  ارسال نمایید.

بله، امکان تبدیل سیم‌کارت‌های شخصی به سیم‌کارت‌های سازمانی و بالعکس وجود دارد.

برای خرید سیم‌­کارت، مشتریان سازمانی فقط از طرق زیر می­‌توانند اقدام کنند:

  • ارسال درخواست رسمی در سربرگ شرکت به ایمیل سازمانی grp-shm-b2b@shatel.ir
  • تکمیل کردن فرم درخواست در وب‌سایت سازمانی شاتل موبایل به آدرس : b2b.shatelmobile.ir

امکان مدیریت سیم‌کارت‌ها از طریق پنل “مدیریت حساب اینترنتی مشترکین سازمانی” به آدرس business.shatelmobile.ir وجود دارد.

نحوه پرداخت سیم‌کارت‌های سازمانی با استفاده از سامانه مدیریت حساب اینترنتی شاتل موبایل می‌باشد، مدیران کسب‌وکار‌ها می‌توانند به‌صورت کامل، مواردی چون کنترل میزان مصرف بسته‌های سیم‌کارت‌های سازمانی و جزئیات دریافت و پرداخت صورت‌حساب‌ها را مدیریت کنند. همچنین امکان پیگیری صورت‌حساب‌ها، کنترل مصرف داده و مدیریت بسته‌ها از طریق این سامانه وجود دارد.

بله در صورتی که از ابتدای ثبت سفارش، سیمکارت و آی پی با هم خریداری شوند .

APN

خیر. سیم‌کارت‌‌هایی که سرویس APN را دارا هستند، اینترنت ندارند.

همانIPهای قبلی برای سیم‌کارت‌های جدید قابل استفاده است.

بله وجود دارد. این سرویس ها بسته به نیاز مشتریان قابلیت فعال سازی و غیر فعال سازی دارد.

هزینه های APN ، در زمان راه اندازی سرویس، به صورت پیش پرداخت ماهیانه/ سالیانه اخذ خواهد شد که شامل هزینه سیمکارت، آبونمان، راه اندازی اولیه سرویس، IP و در صورت نیاز مودم می باشد.

بله، این امکان وجود دارد.

سیمکارت های شاتل موبایل، با بهره مندی از فناوری نوآورانه سیمکارت هوشمند، قابلیت اتصال به شبکه رادیویی هر سه اپراتور تلفن همراه در سراسر ایران را برای کاربران خود فراهم آورده است.

برای تجمیع دیتا در نقطه مرکزی، می توان از زیرساخت رادیو در صورت پوشش دهی و یا بنا به درخواست مشتری، از مودم و سیم کارت استفاده کرد.

این هزینه ها شامل هزینه راه اندازی  ونگهداری شبکه APN ، سیمکارت ، آبونمان سرویس، IP Private و بسته دیتا ( ترافیک ) است.

سرویس پیامک انبوه خدماتی

تمامی سازمان ها و کسب و کارها میتوانند از پنل سرویس پیامک انبوه شاتل موبایل استفاده کنند که در اینجا به برخی از این کسب و کارها اشاره می شود:

  • بانک ها و موسسات اعتباری
  • کلیه کسب و کارهای دارای باشگاه مشتریان
  • مراکز آموزشی، دانشگاه ها و مدارس
  • آژانس هواپیمایی
  • حمل و نقل
  • مراکز تجاری، رستوران ها و هتل ها
  • فروشگاه های اینترنتی

سرشماره های پیامک خدماتی شاتل موبایل به دو دسته خدماتی و تبلیغاتی تقسیم می شوند.

فعالسازی سرشماره های پیامک شاتل موبایل پس از ثبت درخواست و ارسال مدارک و تکمیل فرم ثبت نام مشترک تا ۲۴ ساعت کاری انجام می شود.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام شرکت ها عبارتند از:

  • مجوز صنفی
  •  آگهی تاسیس
  • آگهی آخرین تغییرات هیئت مدیره
  •  معرفی نامه نماینده شرکت
  • کارت ملی نماینده شرکت

خیر،پنل سرویس پیامک شاتل موبایل به صورت خودکار در ارسال گروهی شماره های تکراری را حذف کرده و فقط یکبار ارسال انجام می شود.

بله،طبق قوانین موجود جهت رفاه حال مشترکین، ارسال پیامک تبلیغاتی از ساعت ۲۲ شب الی ۷ صبح ممنوع می باشد.

هزینه های سرویس پیامک انبوه شاتل موبایل به دو بخش تقسیم میشود:

۱) سرشماه های رند و غیررند

۲) صورتحساب های ارسال پیامک

روش های پرداخت در شاتل موبایل به دو صورت پیش پرداخت(Prepaid) و پس پرداخت(Postpaid) میباشد.

پنل پیامک شاتل موبایل تحت وب بوده و نیاز به نصب نرم افزار خاصی ندارد و تنها با وایت لیست کردن آیپی مشترکین پنل پیامکی فعال می شود.

خدمات همگرای ثابت و بی سیم (FMC)

خیر در بسته های اینترنت شاتل موبایل مفهوم تغییر سرویس وجود ندارد و مشترکین قادرخواهند بود که به طور همزمان نسبت به خرید چند بسته  اینترنت اقدام نمایند . با این توضیح چنانچه طرح FMC  فعال دارید و حجم ماهانه تخصیص داده شده به شما  در حال اتمام است  می‌توانید بسته اینترنت روزانه ، هفتگی  و… متناسب  با مصرف خود را خریداری نمایید و با اتمام دوره یک ماهه مجددا 500 مگ ترافیک اینترنت طرح FMC  را دریافت نمایید .

در این خصوص توجه فرمایید که امکان خرید بسته های آغازین شاتل موبایل روی سرویس FMC  وجود ندارد.

در سرویس FMC در ابتدای هر ماه از زمان فعالسازی طرح (ماه در نیمه اول سال 31روز، نیمه دوم سال 30 روز و اسفندماه 29 روز در نظر گرفته می‌شود) 500 مگابایت ترافیک اینترنت، 5000 دقیقه مکالمه درون شبکه و 5000 پیامک درون شبکه  به مشترکین تخصیص داده می‌شود اما مشترکین FMC  می‌توانند با شماره گیری #7* از خط شاتل موبایلی شان و یا مراجعه به https://my.shatelmobile.ir نسبت به خرید بسته های دیتای مورد نیاز خود اقدام نمایند و توجه داشته باشند که در صورت عدم خرید بسته جدید و وجود اعتبار ریالی در حساب مشترک ، هزینه های اینترنت با تعرفه آزاد محاسبه خواهد شد.

  • دانگل با قابلیت پشتیبانی 3G/4G/LTE
  • سیم‌‍کارت فیزیکی شاتل موبایل
  • مودم ADSL با  قابلیت پشتیبانی از دانگل USB

نکته: امکان اتصال دانگل به صورت مستقیم به کامپیوتر نیز وجود دارد.

  • تکمیل تفاهم نامه DSL
  • تکمیل تعهدنامه سرویس FMC
  • تکمیل قرارداد شاتل موبایل
  • تصویر یا کپی کارت ملی صاحب قرارداد (حضور صاحب قرارداد الزامی است)

خیر. پوکه سیم‌کارت تحویل شده به مشترک در این وضعیت دارای شماره نیست. شماره هنگام تحویل سرویس ADSL2+، به طور همزمان روی سیم‌کارت فعال می‌شود.

پس از فعال‌سازی سیم‌کارت در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی باید با پشتیبانی سیم‌کارت‌های شاتل موبایل پیگیری شود. برای تماس با این واحد می‌توان با شماره 09981000000 (داخلی2) و یا 91000000 (داخلی 4) تماس گرفت.

خیر. ترافیک مازاد (اعم از ترافیک هدیه، ترافیک خریداری شده و غیره) با ریست شدن دوره تغییری ندارد و به دوره بعد منتقل می‌شود.

این دو سرویس به صورت همزمان Reset شده و سپس ترافیک دوره جدید روی آن اعمال می‌شود.

هنگام تحویل سرویس FMC در صورت درخواست مشترک انتخاب شماره از لیست شماره­‌های موجود امکان پذیر است. همچنین در آینده این امکان فراهم خواهد بود که مشترک در بخش فروش آنلاین شماره دلخواه خود را انتخاب نماید.

در صورتی که دانگل از شرکت شاتل تهیه شده باشد، نصب توسط تیم نصب/نماینده شاتل انجام می‌شود در غیر اینصورت راهنمایی کلی برای نصب دانگل انجام خواهد شد.

به منظور مدیریت بهتر حساب‌های کاربری، این امکان برای مشترکین فراهم شده است که برای انجام تمامی درخواست­های مربوط به سیم‌کارت (همچون بررسی میزان ترافیک مصرفی، خرید ترافیک، خرید شارژ برای سیم کارت و سایر تنظیمات) به پنل کاربری شاتل موبایل و در خصوص درخواست های مربوط به سرویس ADSL2+ (همچون مشاهده میزان ترافیک باقیمانده، خرید ترافیک و غیره) به پنل کاربری مای شاتل مراجعه شود.

برای ارایه این سرویس، نیاز است شهر شما جزو مناطق تحت پوشش سرویس شاتل موبایل باشد، برای اطلاع از مناطق تحت پوشش اینجا کلیک کنید.

خیر، این سیم‌کارت از نوع پیش‌­پرداخت بوده و دارای بسته­‌های مکالمه، پیامک و اینترنت است. همچنین می­توان علاوه بر استفاده از سیم­کارت بر روی دانگل، از سایر تجهیزات، همچون گوشی موبایل، مودم­های 3G/4G و مودم­های مای­فای نیز استفاده کرد.

بله به منظور تغییر سرویس به سرویس FMC می­توانید با دفتر مرکز شاتل و یا دفاتر نمایندگی سراسر کشور تماس حاصل فرمایید.

سرویس‌های خانواده FMC، سرویس‌هایی ترکیبی از خدمات ثابت و سیار گروه شرکت های شاتل هستند که با هدف برآورده کردن کلیه نیازهای ارتباطی افراد به آنها پیشنهاد می‌شود. مشتریان بالقوه شاتل برای بهره مندی از خدماتی از قبیل اینترنت ثابت و سیار، ارسال و دریافت پیامک و انجام مکالمه می‌توانند از سرویس‌های خانواده FMC گروه شرکت های شاتل استفاده کنند.

 

انواع و ویژگی های سرویس FMC

  • بسته FMC1:

اشتراک شش ماهه اینترنت +ADSL2 و یک سیم‌کارت اختصاصی نسل چهارم شاتل موبایل اجزای این سرویس را تشکیل می‌دهد. سرویس +ADSL2 آن در هر ماه دارای ۴ گیگابایت آستانه مصرف منصفانه بین‌الملل و آستانه مصرف منصفانه داخلی نامحدود است. بسته آغازین سیم‌کارت این سرویس هم دارای 3 گیگابایت ترافیک اینترنت (ماهانه ۵۰۰ مگابایت) و امکان 12هزار دقیقه مکالمه رایگان درون شبکه (ماهانه 2،۰۰۰ دقیقه) و ارسال 12هزار پیامک رایگان درون شبکه (ماهانه 2،۰۰۰ پیامک) است. این سرویس بسته ترافیک شبانه ندارد اما مشتریان می‌توانند با پرداخت ماهانه ۱۰٬۰۰۰ تومان، قابلیت دانلود نامحدود شبانه را به سرویس‌ خود اضافه کنند.

  • بسته FMC2:

اشتراک شش ماهه اینترنت +ADSL2 و یک سیم‌کارت اختصاصی نسل چهارم شاتل موبایل اجزای این سرویس را تشکیل می‌دهد. سرویس +ADSL2 آن در هر ماه دارای 8 گیگابایت آستانه مصرف منصفانه بین‌الملل و آستانه مصرف منصفانه داخلی نامحدود است. بسته آغازین سیم‌کارت این سرویس هم دارای 9 گیگابایت ترافیک اینترنت (ماهانه 1.5 گیگابایت) و امکان 12هزار دقیقه مکالمه رایگان درون شبکه (ماهانه 2،۰۰۰ دقیقه) و ارسال 12هزار پیامک رایگان درون شبکه (ماهانه 2،۰۰۰ پیامک) است. این سرویس بسته ترافیک شبانه ندارد اما مشتریان می‌توانند با پرداخت ماهانه ۱۰٬۰۰۰ تومان، قابلیت دانلود نامحدود شبانه را به سرویس‌ خود اضافه کنند.

  • بسته FMC3:

اشتراک شش ماهه اینترنت +ADSL2 و یک سیم‌کارت اختصاصی نسل چهارم شاتل موبایل اجزای این سرویس را تشکیل می‌دهد. سرویس +ADSL2 آن در هر ماه دارای 12 گیگابایت آستانه مصرف منصفانه بین‌الملل و آستانه مصرف منصفانه داخلی نامحدود است. بسته آغازین سیم‌کارت این سرویس هم دارای 18 گیگابایت ترافیک اینترنت (ماهانه 3 گیگابایت) و امکان 12هزار دقیقه مکالمه رایگان درون شبکه (ماهانه 2،۰۰۰ دقیقه) و ارسال 12هزار پیامک رایگان درون شبکه (ماهانه 2،۰۰۰ پیامک) است. این سرویس بسته ترافیک شبانه ندارد اما مشتریان می‌توانند با پرداخت ماهانه ۱۰٬۰۰۰ تومان، قابلیت دانلود نامحدود شبانه را به سرویس‌ خود اضافه کنند.

  • برای تکمیل فرم درخواست نمایندگی شاتل موبایل می توانید به این صفحه مراجعه نمایید.
  • شما می توانید لیست مراکز فروش و خدمات شاتل موبایل را از طریق این صفحه مشاهده فرمایید.

 

شاتل موبایل در قالب کمپین‌های دوره‌ای، برای مشترکین DSL شاتل شرایط ویژهای برای خرید سیم‌کارت و فعال‌سازی بسته‌های اینترنت پیشنهاد می‌دهد. برای اطلاع از جزییات شرایط ویژه می‌توانید به وب‌سایت شاتل موبایل مراجعه فرمایید. اگر شاتلی هستید همواره با مراجعه به وب‌سایت شاتل موبایل و پی‌گیری جشنواره‌های شاتل موبایل در شبکه‌های اجتماعی شاتل پیشنهادهای ویژهای دریافت خواهید کرد.

سوالات متداول ترابرد

ترابرد یا انتقال شماره تلفن همراه، به مشترکین تلفن همراه این امکان را می­دهد تا بتوانند بدون تغییر شماره تلفن خود، اپراتور خود را تغییر داده و از خدمات اپراتور دیگری استفاده کنند.

پس از ترابرد، مشرک در واقع، از مشترکین اپراتور جدید محسوب شده و امکان استفاده از تمام امکانات آن را خواهد داشت. ضمناً هزینه این خدمات نیز مطابق با تعرفه اپراتور مقصد خواهد بود.

اپراتوری که مشترک سیم‌کارت خود را از آن خریداری کرده و مشخصات وی به عنوان مالک سیم‌کارت در آن اپراتور ثبت شده است.

اپراتوری که مشترک قصد استفاده ازخدمات آن را بدون تغییر شماره خود دارد.

شما می‌توانید از طریق سه روش زیر درخواست خود را برای ترابرد به شاتل موبایل ثبت کنید:
• ارسال درخواست آنلاین: با مراجعه به صفحه ترابرد در وب‌سایت شاتل موبایل و تکمیل فرم ترابرد
• مراجعه حضوری: ثبت درخواست با مراجعه به نمایندگی‌ها و مراکز خدمات شاتل موبایل در سراسر ایران
• درخواست تلفنی: ثبت درخواست ترابرد از طریق تماس با پشتیبانی شاتل موبایل به شماره ۰۹۹۸۱۰۰۰۰۰۰

ترابرد برای هر شماره تلفن همراه فقط دو بار در سال ممکن است. در نظر داشته باشید که بازگشت به اپراتور پایه، ترابرد محسوب نمی شود. امکان اولین ترابرد فقط پس از ۳ ماه از زمان فعال‌سازی سیم‌کارت در اپراتور پایه وجود دارد، اما برای ترابردهای بعدی محدودیت زمانی وجود ندارد.

خیر، ولی در صورتی که مشترک به مدت ۶ ماه در شبکه اپراتور مقصد غیرفعال باشد، اپراتور مبدأ حق سلب امتیاز مشترک و واگذاری شماره را خواهد داشت.

برای تغییر مالکیت لازم است شماره ترابرد شده به اپراتور پایه برگردد.

نوع سیم‌کارت اعتباری یا دائمی، پس از ترابرد نیز به شکل پیش از ترابرد باقی خواهد ماند، اما از آنجا که فعلاً سیم‌کارت دائمی در شاتل موبایل ارائه نمی‌شود، امکان ترابرد سیم‌کارت دائمی به شاتل موبایل وجود ندارد.

از آنجایی که سیم‌کارت دیتا فعلاً در شاتل موبایل عرضه نمی‌شود، امکان ترابرد سیم‌کارت دیتا به شاتل موبایل وجود ندارد.

خیر. در صورت انجام ترابرد، اعتبار ریالی، بسته‌های فعال و سایر خدمات فعال بر روی سیم‌کارت اپراتور مبدأ از بین خواهد رفت. پس از ترابرد مشترک می‌تواند از خدمات اپراتور مقصد استفاده کند.

پس از ترابرد کلیه هزینه‌های استفاده از سیم‌کارت جدید مطابق با تعرفه‌های شاتل موبایل خواهد بود.

بله. با انجام ترابرد سیم‌کارت قبلی غیرفعال شده و سیم‌کارت جدید از طرف اپراتور مقصد صادر و برای مشترک ارسال خواهد شد.

پس از دریافت پیامک از سوی اپراتور مبدأ مبنی بر غیرفعال شدن سیم‌کارت قبلی، سیم کارت شاتل موبایل که پیش‌تر از طریق پست به مشترک تحویل داده شده است فعال خواهد شد.

بله. با غیرفعال شدن سیم‌کارت قدیمی، شماره‌های ذخیره‌شده در آن از بین خواهند رفت. می‌توان پیش از غیرفعال شدن سیم‌کارت، شماره‌های مورد نظر را به حافظه تلفن همراه یا جای دیگری منتقل کرد.

با انجام ترابرد شماره شما هیچ تغییری نخواهد کرد و دقیقاً همان شماره و پیش‌شماره به اپراتور جدید منتقل خواهد شد.

۳روز کاری از زمان ثبت درخواست و دریافت کد رهگیری.

مشترک در هر زمانی از مراحل ترابرد می‌تواند با ارائه کد رهگیری پورتال اپراتور مقصد، دفاتر خدمات مشترکین و یا مرکز تماس آن اپراتور از وضعیت ترابرد شماره خود مطلع شود.

امکان انصراف از درخواست ترابرد تا پیش از اعلام آمادگی اپراتور مقصد برای فعال‌سازی وجود دارد. برای این منظور می‌توان با استفاده از کد رهگیری، در پورتال اپراتور مقصد و یا دفاتر خدمات آن اپراتور اقدام کرد.

خیر. مشترک می‌تواند در هر زمانی برای بازگشت به اپراتور پایه اقدام کند.

با مراجعه به وب‌سایت و یا نمایندگی‌های اپراتور پایه.

در این صورت وجود مشکل می‌توان از طریق مرکز تماس مشتریان، دفاتر خدمات مشتریان و یا نمایندگی‌های اپراتور مبدأ اقدام کرد. در صورت برطرف نشدن مشکل یا نیاز به شکایت، می‌توان با سامانه شکایت سازمان تنظیم مقررات رادیویی (۱۹۵) تماس گرفت.

ترابرد به شاتل موبایل رایگان است و صرفاً هزینه بسته آغازین از مشترک دریافت می‌شود.

• مشترکینی که کمتر از سه ماه از تاریخ فعال‌سازی سیم‌کارت آن‌ها گذشته است
• مشترکینی که سیم‌کارت آنها به دلایل حقوقی و یا نقص مدارک مسدود است

سیم کارت هوشمند با خدمات پیش پرداخت (اعتباری)

شبکه هوشمند شاتل موبایل شبکه ای سراسری است که با اتصال به این شبکه، گسترده‌ترین و بهینه‌ترین پوشش3G  و 4G تلفن همراه را در کشور تجربه خواهید کرد.

فناوری هوشمند شاتل موبایل بر روی کلیه سیم‌کارت‌های این اپراتور اعمال می‌شود، لذا با قرار دادن سیم‌کارت در هر نوع دستگاه (مانند مودم) و انجام تنظیمات مربوط به هوشمندسازی سیم‌کارت شاتل موبایل با کیفیت‌ترین پوشش سیگنالی در هر نقطه از کشور برای شما فراهم خواهد شد.

خیر- تعرفه خدمات پایه مشابه قبل و همچنان یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین تعرفه‌های کشور است و شما با هزینه‌ای مشابه قبل از پوشش شبکه چندین اپراتور داخلی و بهترین کیفیت از سرعت و پوشش 4G کشور بهره خواهید برد.

خیر، برای هوشمند کردن سیم ‌کارت شاتل موبایل، نیازی به تغییر سیم‌کارت ندارید و لازم است ابتدا به روش های زیر از اتوماتیک بودن تنظیمات شبکه «شاتل موبایل» در تلفن همراهتان مطمئن شوید:

– گوشی‌های آیفون

Setting> Cellular> Network selection> Automatic

– گوشی‌های اندرویدی

Setting> Mobile network> Carrier> Choose automatically

سپس گزینه Data Roaming را در تلفن همراه خود روشن کنید (فعال کردن این گزینه هیچ‌گونه هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت).

در صورتی نام شبکه شاتل موبایل به عنوان سرویس دهنده خدمات روی تلفن همراهتان به smart SHATELmobile تغییر کند، سیم کارت شما به شبکه هوشمند متصل شده است.

خیر- صرفا نیاز است تنظیمات لازم برای هوشمندسازی شبکه سیم‌کارت شاتل موبایل بر روی گوشی تلفن همراهتان انجام شود تا در هر لحظه و براساس موقعیت جغرافیایی خود، به بهترین و بهینه‌ترین پوشش شبکه متصل شوید.

شبکه هوشمند شاتل موبایل فناوری جدیدی است که برای اولین بار در ایران راه‌اندازی شده و به سیم‌کارت‌های شاتل موبایل امکان بهره‌گیری از شبکه چندین اپراتور داخلی را می‌دهد. شما با فعال‌سازی شبکه هوشمند، در هر لحظه و براساس موقعیت جغرافیایی خود، به بهترین شبکه و قوی‌ترین آنتن موبایل در نزدیکی خود متصل می‌شوید و بهترین کیفیت از سرعت و گسترده ترین پوشش 3G  و 4G کشور را در هر منطقه‌ تجربه می‌کنید.

برای غیرفعال کردن تمدید خودکار، لطفاً با شماره 09981000000 تماس بگیرید.

مراجعه به مدیریت حساب اینترنتی شاتل موبایل من
خرید شارژ به صورت مستقیم
خرید بسته‌های اینترنتی از وبسایت شاتل موبایل
خرید شارژ و بسته های اینترنت از اپلیکیشن My Shatel Mobile
خرید شارژ و بسته های اینترنت از اپلیکیشن echarge
خرید شارژ و بسته های اینترنت از اپلیکیشن 780
خرید شارژ و بسته های اینترنت از اپلیکیشن همراه کارت
خرید شارژ و بسته های اینترنت از اپلیکیشن پات
خرید شارژ و بسته های اینترنت از اپلیکیشن سکه
مراجعه حضوری به نمایندگان شاتل موبایل در سراسر کشور
شماره‌گیری کد دستوری #1* از خطوط شاتل موبایل: از طریق این کد دستوری می‌توانید مانده اعتبار و بسته‌های خود را مشاهده کنید، شارژ یا بسته‌ های اینترنتی بخرید و از پیشنهادات ویژه شاتل موبایل مطلع شوید.
شماره‌گیری کد دستوری #7* از خطوط شاتل موبایل: از طریق این کد دستوری می‌توانید به صورت مستقیم سیم کارت شاتل موبایل خود را شارژ کرده و بسته های اینترنتی خریداری کنید.
شماره‌گیری کد دستوری #724* از کلیه خطوط: از طریق این کد دستوری می‌توانید به صورت مستقیم سیم‌کارت شاتل‌موبایل خود را شارژ و بسته‌ های اینترنتی خریداری کنید.
شماره‌

با انجام هر تراکنش از طرف مشترک، مهلت و بازه زمانی مجددا برای مشترک لحاظ و آخرین تراکنش مشترک مبنای شروع بازه سه ماهه مذکور، خواهد گردید.

در صورت وجود مانده اعتبار در حساب مشترکان سیم کارت های اعتباری، پس از گذشت یک دوره سه ماهه و نداشتن تراکنش، ضمن اطلاع رسانی لازم به مشترک مبلغی معادل حداکثر تعرفه ۲۰ دقیقه نرخ مکالمه پایه تلفن همراه دائمی را از اعتبار مشترک کسر نموده و پس از آن در صورت ادامه روند نداشتن تراکنش، به ازای هر دو ماه و تا زمان اتمام اعتبار مشترک، معادل همین مبلغ را از حساب مشترک کسر نماید.

در صورتیکه مشترک هیچ گونه فعالیتی در طول یه بازه سه ماه (به جز تراکنش های رایگان) نداشته باشد شاتل موبایل می تواند با انجام اطلاع رسانی لازم نسبت به سلب امتیاز اقدام نماید.منظور از فعالیت « تماس ورودی، تماس خروجی،پیامک خروجی، پیامک ورودی(بجز تبلیغات و پیامک های شاتل موبایل)، خرید شارژ و بسته، انتقال اعتبار و استفاده از دیتای اینترنت همراه است»

توسعه پرشتاب شبکه 4G/LTE شاتل موبایل در حال انجام است و به زودی شهرها و مناطق بیشتری تحت پوشش این شبکه قرار خواهند گرفت. نقشه مناطق تحت پوشش شبکه 4G/LTE نیز بزودی در صفحه مناطق تحت پوشش در اختیار شما قرار خواهد گرفت. اما برای مشاهده اسامی شهرهایی که تاکنون شبکه 4G/LTE شاتل موبایل در آنها فعال شده است می توانید به بند ششم توضیحات در این صفحه رجوع کنید

 

شاتل موبایل در قالب کمپین های دوره ای، برای مشترکین DSL شاتل شرایط ویژه ای جهت خرید سیم کارت و فعالسازی بسته های اینترنت پیشنهاد می دهد. جهت اطلاع از جزئیات شرایط ویژه به وب سایت شاتل موبایل مراجعه بفرمایید و اطمینان داشته باشید که اگر شاتلی هستید همواره با مراجعه به سایت شاتل موبایل و پیگیری جشنواره های شاتل موبایل در شبکه های اجتماعی شاتل پیشنهادات ویژه ای دریافت خواهید کرد

شما می توانید با شماره گیری کد دستوری #1* از خط شاتل موبایل خود و انتخاب گزینه 1 (مدیریت حساب) مانده اعتبار ریالی و مانده بسته‌های اینترنت، مکالمه و پیامک خود را مشاهده نمایید.

در حال حاضر ثبت نام تلفنی و آنلاین فقط به عنوان شخص حقیقی امکان پذیر است. برای ثبت‌نام به عنوان مشترک تجاری (حقوقی) لطفا به این صفحه مراجعه فرمایید.

  • به اطلاع می‌رساند در حال حاضر بسته‌های اینترنت همراه شاتل موبایل شامل خدمات دانلود نامحدود نیست. شما می‌توانید برای اطلاع از جزییات بسته‌های اینترنت همراه شاتل موبایل به این صفحه مراجعه فرمایید.

در حال حاضر هنوز زمان دقیقی برای ارایه خدمات ترابردپذیری به شبکه شاتل موبایل اعلام نشده است. برای اطلاع از زمان ارایه این خدمات در خبرنامه سایت و دیگر کانال‌های اطلاع رسانی شاتل موبایل ثبت نام فرمایید.

  • برای تکمیل فرم درخواست نمایندگی شاتل موبایل می توانید به این صفحه مراجعه نمایید.

اشتراک نماوا برای مشترکین سیم کارت‌های شاتل موبایل نامحدود و رایگان است اما ترافیک مصرفی به‌ صورت تمام بها محاسبه می‌شود.

در حال حاضر هنوز زمان دقیقی برای ارایه خدمات رومینگ بین‌الملل روی سیم کارت‌های شاتل موبایل اعلام نشده است. برای اطلاع از زمان ارایه این خدمات در خبرنامه سایت و دیگر کانال‌های اطلاع رسانی شاتل موبایل ثبت نام فرمایید.

در حال حاضر شماره‌های رند و خاص هنوز ارایه نشده است، اما شما امکان انتخاب شماره دلخواه خود را از طریق ثبت نام آنلاین دارید. برای مشاهده شماره‌های قابل ارائه به این صفحه مراجعه نمایید.

در حال حاضر هنوز زمان دقیقی برای ارایه خدمات سیم‌کارت دایمی (پس پرداخت) شاتل موبایل اعلام نشده است. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون این خدمات می‌توانید به این صفحه مراجعه نمایید.

به اطلاع می رساند، در حال حاضر ثبت نام و خرید خدمات شاتل موبایل برای اتباع غیر ایرانی از طریق مراجعه حضوری به یکی از مراکز فروش  و یا تماس تلفنی با مرکز تماس شاتل موبایل به شماره 09981000000 داخلی 1 امکان پذیر است. همراه داشتن اصل پاسپورت الزامی است.

  • شما می توانید لیست مراکز فروش و خدمات شاتل موبایل را از طریق این صفحه مشاهده فرمایید.

 

از مزایای سیم کارت شاتل موبایل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پوشش سراسری خدمات
  • فروش و پشتیبانی ۲۴/۷ غیر حضوری و تلفنی دوزبانه
  • ارائه خدمات پرسرعت همراه
  • تعرفه ویژه مصرف آزاد اینترنت
  • انتقال حجم باقی مانده دیتا
  • بسته‌ها و تعرفه‌های مقرون به صرفه
  • مدیریت آسان و شفاف حساب‌کاربری
  • پیش شماره ۰۹۹۸ با کد ۱
  • راهکارهای سازمانی یکپارچه ثابت و سیار
  • خدمات محتوایی و ارزش افزوده
  • بیش از ۴۰۰ دفتر انحصاری فروش و خدمات در سراسر کشور
  • شرایط ویژه برای شاتلی‌ها

شاتل موبایل برای نخستین بار در ایران و با هدف کاهش پیچیدگی‌های انتخاب بسته و عدم تحمیل هزینه اینترنت مصرف آزاد، امکان استفاده از “تعرفه ویژه مصرف آزاد اینترنت همراه” را برای مشترکین بسته‌های آغازین خود فراهم کرده است. براین اساس، اگر شما یکی از بسته های آغازین (به جز بسته آغازین پایه) را فعال کرده باشید، با تمام شدن حجم اینترنت بسته آغازین خود و پیش از تمدید خودکار دوره بسته آغازین، می‌توانید مابقی ترافیک اینترنت مورد نیاز خود را تا پایان دوره بسته آغازین بدون نیاز به خرید بسته مجدد با تعرفه ویژه به جای تعرفه آزاد مصرف کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این خدمات می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

سیاست‌های قیمت‌گذاری در میان اپراتورهای تلفن همراه وابسته به عوامل مختلفی است که امکان مقایسه بسته به بسته را به صورت خاص دشوار می‌سازد. بررسی‌های انجام شده نشان‌دهنده آن است که قیمت‌های شاتل موبایل به صورت کلی در ردیف قیمتهای بازار است. افزون بر آن بسته‌های شاتل موبایل مزایای دیگری نسبت به سایر اپراتورها دارد، که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: امکان انتقال حجم دیتای باقی‌مانده تا سقف ۴۰۰ مگابایت در صورت تمدید، مکالمه رایگان درون شبکه تا سقف ۱۰۰۰ دقیقه، کد تخفیف نماوا و به زودی ارایه سایر محصولات گروه شرکت‌های شاتل به همراه بسته خریداری شده

  • برای مشاهده تعرفه سیم‌کارت‌های شاتل موبایل به این لینک مراجعه کنید.
  • برای مشاهده قیمت بسته‌های آغازین سیم‌کارت‌های شاتل موبایل به این لینک مراجعه کنید.
  • برای مشاهده قیمت بسته‌های اینترنت همراه شاتل موبایل به این لینک مراجعه کنید.

سیمکارت‌های شاتل موبایل به همراه بسته‌های آغازین متنوعی به بازار عرضه شده‌اند. این بسته‌ها براساس نیاز مشترکین شامل دقایق مکالمه، پیامک و ترافیک دسترسی به اینترنت به همراه خدمات محتوایی و مکمل است. با استفاده از قابلیت تمدید خودکار بسته‌های آغازین، مشترکین شاتل موبایل می‌توانند در صورت تمایل با پرداخت ماهانه و یا سه ماهه مبلغ ثابتی به صورت آبونمان تا سقف مشخص شده هر بسته از خدمات صوت و پیامک و اینترنت بدون نیاز به پرداخت هزینه دیگری استفاده کنند. اگر این ترافیک پیش از موعد تمدید دوره، پایان یابد، مشترکین می‌توانند از خدمات یاد شده با تعرفه مصرف آزاد تخفیفی استفاده کنند و یا متناسب با نیاز خود یک بسته افزایشی فعال کنند.

خدمات شاتل موبایل شامل رومینگ داخلی نیست. در رومینگ داخلی مشترک نمی‌تواند از بسته‌های فعال و تعرفه‌های ویژه اشتراک خود استفاده کند و تمام هزینه‌ها به صورت آزاد محاسبه می‌شود. اما شاتل با توجه به مجوز قانونی خود، امکان استفاده از بستر رادیویی یک یا چند اپراتور پایه را با حفظ مزایا، بسته‌ها و تعرفه‌های ویژه برای مشترکین خود فراهم کرده است و به رومینگ داخلی نیازی ندارد.

توجه داشته باشید بر اساس قوانین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در زمان تحویل سیم‌کارت، لازم است خریدار به همراه اصل کارت ملی جدید یا شناسنامه جدید یا کارت ملی قدیمی به همراه برگه تعویض کارت ملی در آدرس اعلام شده، حاضر باشد و کپی کارت ملی خود به مامور پست تحویل دهد. لذا در صورت همراه نداشتن مدارک اصلی و کپی آن در زمان تحویل، از ارائه سیم‌کارت به خریدار خودداری و در زمان دیگری به ایشان مراجعه خواهد شد. در صورتی که در زمان مراجعه مامور پست موفق به دریافت بسته نشوید، می‌توانید کد رهگیری مرسوله خود را از مرکز تماس شاتل موبایل دریافت کنید. سپس با استعلام کد رهگیری از سایت پست، به شعبه اعلام شده مراجعه و با همراه داشتن مدارک لازم، مرسوله را دریافت کنید.

شما از ۳ روش می‌توانید محصولات شاتل موبایل را تهیه کنید:

  1. انتخاب شماره و خرید آنلاین
  2. ثبت‌نام و خرید تلفنی از طریق تماس با شماره 09981000000
  3. ثبت‌نام حضوری از طریق مراجعه به یکی از مراکز فروش شاتل موبایل