تست سرعت:

برای انجام تست سرعت اینترنت در داخل و خارج از کشور می‌توانید به یکی از دو صفحه زیر وارد شوید و سرعت دانلود و آپلود سیستم خود را در صفحه‌های وب بسنجید.

راهنمای تست سرعت اینترنت:

قبل از شروع تست، مطمئن شوید که از VPN استفاده نمی‌کنید. اتصال VPN تأثیر نامطلوب در نتیجه تست خواهد داشت.

چنانچه از اینترنت سیم‌کارت خود به وسیله Hotspot برای سایر دستگاه‌ها (شامل کامپیوتر، موبایل، تبلت و …) نیز استفاده می‌کنید، ارتباط آن‌ها را قطع کنید و فقط با یک دستگاه به اینترنت وصل شوید.

همه دانلودهای در حال اجرا را متوقف کنید و سایر صفحات مرورگر خود را ببندید.

برنامه‌هایی که به طور مداوم از اینترنت برای دانلود و آپلود استفاده می‌کنند را موقتاً ببندید.

شما می‌توانید تست سرعت را با استفاده از سرورهای داخل یا خارج از ایران انجام دهید.

برای شروع یکی از گزینه‌های «تست سرعت از داخل کشور» یا «تست سرعت از خارج کشور» را انتخاب کنید.

 

تست سرعت کدام پارامترهای کیفیت سرویس را اندازه‌گیری می‌کند؟

Download

این پارامتر سرعت دریافت اطلاعات را از سروری که در حال دانلود از آن هستید نشان می‌دهد. این پارامتر با واحد مگابیت بر ثانیه نمایش داده می‌شود و هرچه مقدار آن بالاتر باشد، نشان‌دهنده پهنای باند دانلود بیشتر و مناسب‌تر است.

Upload

این پارامتر سرعت ارسال اطلاعات بر روی سرور مقصد را نشان می‌دهد. برای مثال هرچه سرعت آپلود بالاتر باشد، زمان کمتری برای ارسال یک فایل از طریق ایمیل یا نرم‌افزارهای پیام‌رسان صرف خواهد شد. سرعت آپلود معمولاً از سرعت دانلود کمتر است و هرچه مقدار آن بالاتر باشد، نشان‌دهنده پهنای باند بیشتر است.

 

ping

این پارامتر مدت زمان ارسال یک بسته داده از سمت شما به سرور مقصد و دریافت پاسخ را نشان می‌دهد. هرچه این عدد پایین‌تر باشد، به معنای سرعت بیشتر داد و ستد بین شما و سرور است. واحد اندازی‌گیری این پارامتر میلی‌ثانیه است. زمان‌های زیر ۶۰ میلی‌ثانیه زمان‌های مطلوب برای این پارامتر هستند.

Jitter

این پارامتر افت و خیزها یا نوسانات زمان Ping را نشان می‌دهد. هر چه Jitter اینترنت شما پایین‌تر باشد یعنی نوسانات زمان Ping شما کم‌تر و کیفیت سرویس پایدارتر است. واحد اندازه‌گیری این پارامتر هم میلی‌ثانیه است و مقدار آن باید کمتر از مقدار Ping باشد.

نکته: سرعت سرویس‌های اشتراکی بر اساس بیت بر ثانیه اعلام می‌‌شود اما سرعتی که به طور معمول در نرم‌افزارهای دانلود نمایش داده می‌شود بر اساس بایت بر ثانیه است.

در صورت وجود هرگونه سؤال یا مشکل، لطفاً با پشتیبانی مشترکین شاتل موبایل به شماره ۰۹۹۸۱۰۰۰۰۰۰ تماس بگیرید.

 


به راهنمایی نیاز دارید؟

۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته می‌توانید از طریق شماره ۰۹۹۸۱۰۰۰۰۰۰ با کارشناسان مرکز شبانه روزی ارتباط با مشتریان شاتل موبایل تماس بگیرید و یا با کلیک روی این لینک به صورت آنلاین با آنها چت کنید.


صفحات مرتبط:

انتخاب شماره و خرید آنلاین

فهرست نمایندگی های شاتل موبایل

نقشه مناطق تحت پوشش شبکه شاتل موبایل