محصولات و خدمات > اینترنت پهن-باند ثابت شاتل

ارایه خدمات اینترنت پهن-باند ثابت اختصاصی به سازمان ها و کسب و کارها در سراسر کشور بخشی از خدماتی‌ست که شاتل به مشتریان ارایه می‌کند. در این راهکار، سازمان‌ها می‌توانند پهن-باند اختصاصی خود را برای اتصال اختصاصی و پرسرعت به شبکه جهانی اینترنت و همچنین برقراری ارتباط میان نقاط مختلف جغرافیایی و مراکز و دفترهای مختلف سازمان در اختیار بگیرند. این شرکت با در اختیار داشتن بیش‌ترین پهنای باند ورودی در میان شرکت­های تامین­ کننده اینترنت کشور، آمادگی دارد خدمات پهن-باند از چند مگابیت تا چند STM1 به درخواست کنندگان، ارایه کند.

ارایه خدمات پهن-باند اختصاصی به سازمان ها و کسب و کارها در سراسر کشور بخشی از خدماتی‌ست که شاتل به مشتریان ارایه می‌کند. در این راهکار، سازمان‌ها می‌توانند پهن-باند اختصاصی خود را برای اتصال اختصاصی و  پرسرعت به شبکه جهانی اینترنت و همچنین برقراری ارتباط میان نقاط مختلف جغرافیایی و مراکز و دفترهای مختلف سازمان در اختیار بگیرند. در حال حاضر صدها سازمان و شرکت بزرگ کشور از این خدمت استفاده می­کنند.
این شرکت با در اختیار داشتن بیش‌ترین پهنای باند ورودی در میان شرکت­های تامین­ کننده اینترنت کشور، آمادگی دارد خدمات پهن-باند از چند مگابیت تا چند STM1 به درخواست کنندگان، ارایه کند.
شاتل هم‌اینک خدمات پهن-باند سازمانی خود را در قالب خدمات زیر به مشتریان ارایه می‌کند:
  • خدمات پهن-باند اختصاصی Dedicated.
  • خدمات پهن-باند ویژه Optimal.
  • خدمات ارتباط نقطه به نقطه VPN.
پهن-باند اینترنت اختصاصی یا سرویس Dedicated، راهکاری‌ست برای دست‌رسی به اینترنت با کیفیت بالا و بدون ضریب اشتراک که به دلیل ماهیت و هزینه‌های آن، اغلب مورد استفاده شرکت‌ها و سازمان‌ها قرار می‌گیرد. مزایای اصلی خدمات پهن-باند اختصاصی در مقایسه با سرویس‌های اشتراکی را می‌توان به صورت زیر برشمرد:
  • اختصاصی بودن پهن-باند
  • سرعت ارسال و دریافت متقارن بدون افت سرعت
  • عدم محدودیت portها
  • ارایه IP رایگان
  • تضمین کیفیت خدمات بر اساس توافق‌نامه سطح خدمات (SLA)
  • پشتیبانی فنی اختصاصی در تمام ساعات شبانه‌روز و در تمام روزهای سال
  • اولویت رسیدگی و حل مشکلات در مواقع بحران
  • مانیتورینگ ۲۴ ساعته سرویس در واحد مدیریت شبکه شاتل
  • امکان مانیتورینگ سرویس توسط مشتری
این سرویس با حذف محدودیت سرعت و پرداخت بر مبنای میزان مصرف، بهینه‌ترین حالت را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد و به عنوان یکی از سرویس‌های خاص به شمار می آید. این ویژگی مبنای نام‌گذاری این سرویس (Optimal) نیز قرار گرفته است. خدمات پهنای باند ویژه Optimal امکان دست‌رسی به اینترنت با پهنای باند بالا را برای مشتریان فراهم می‌کند و مشترک به ازای مقدار ترافیک مصرفی خود، هزینه سرویس را پرداخت می‌کند. مشتریان این سرویس، مشتریانی هستند که در 24 ساعت شبانه روز به صورت مداوم به خدمات اینترنت پرسرعت نیاز ندارند اما در بازه‌های زمانی محدود و مشخص، دست‌رسی به خدمات اینترنت با سرعت بالا، مهم‌ترین اولویت آنان است. برای این دسته از مشتریان هزینه‌های تمام شده خدمات اینترنت نسبت به ترافیک مصرفی اهمیت بیش‌تری دارد. بنابراین انتخاب این سرویس از سویی تجربه سرعت بسیار بالا و از سوی دیگر پرداخت هزینه بر مبنای ترافیک مصرفی را برای مشتریان به همراه خواهد داشت.
یکی دیگر از خدمات پهن-باند شاتل، خدمات اتصال نقطه به نقطه است که برای ایجاد شبکه‌های خصوصی مجازی برای اتصال دو یا چند نقطه و ارسال و دریافت اطلاعات به کار می‌رود. بسیاری از سازمان‌ها برای برقراری ارتباط امن میان دفترها و شعب خود به بستری پایدار و اختصاصی شده در سراسر کشور نیازمندند. خدمات ارتباط نقطه به نقطه‌ی شاتل چنین بستری را با ویژگی‌های زیر در اختیار مشتریان می‌گذارد:
  • اختصاصی بودن پهن-باند
  • پشتیبانی فنی اختصاصی سرویس با واحد مدیریت شبکه
  • مانیتورینگ ۲۴ ساعته سرویس توسط شاتل
  • سرویس متقارن به صورت پیش فرض و امکان ارایه سرویس نامتقارن در صورت درخواست مشتری
خدمات پهن-باند اختصاصی و ارتباط نقطه به نقطه روی بسترهای زیر به مشتریان قابل ارایه است:
  • بستر انتقال سیم مسی XDSL
  • بستر وایرلس
  • بستر فیبر نوری
اگر هنوز برای انتخاب شاتل به عنوان تامین­ کننده خدمات پهن-باند خود تصمیم نگرفته‌اید، دانستن این نکات می‌تواند در نهایی کردن این تصمیم به شما کمک کند. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های خدمات پهن-باند شاتل:
  • در اختیار داشتن بیش‌ترین پهنای باند اینترنت در کشور
  • استفاده از چندین مسیر بین­ المللی به صورت پشتیبان که ریسک رخدادهای پیش‌بینی نشده را کاهش می‌دهد.
  • در اختیار داشتن چندین مرکز داده‌ی مجهز برای مدیریت شبکه‌ شاتل که به صورت پشتیبان عمل می‌کنند.
  • زیرساخت ارتباطی (Backbone) به تمام استان‌های کشور و دارای سی نقطه تجمیع استانی
  • تیم فنی توان‌مند و متخصص، ویژه‌ی هر مشتری برای ارایه و پشتیبانی از خدمات به صورت ۲۴ ساعته
  • مجموعه‌ای کامل از مجهزترین تجهیزات فنی روز جهان برای ارایه خدمات بهتر
  • امکان ارایه خدمات ویژه سازمانی همچون تلفن ثابت شاتل و ShatelTalk برای تسهیل مکالمات سازمانی
  • امکان بهره‌گیری از خدمات محتوایی همچون مجموعه وب‌سایت‌های شاتل‌لند، نماوا همراه با پیشنهادهای ویژه برای مشتریان پهن-باند
  • حفظ کیفیت ارتباط و پایداری خدمات با تدابیر و سرمایه‌گذاری‌های گسترده بر تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری
برای بهره‌مندی از خدمات پهن-باند اختصاصی شاتل می‌توانید با دفتر مرکزی این شرکت و یا دفتر نمایندگی‌های شاتل در سراسر کشور، تماس بگیرید.